Schober Testar L'oreal True Match



Jag har länge varit på jakt efter en ljus, ljus foundation som inte kostar en förmögenhet och nu äntligen har jag hittat än som mer eller mindre är ljus nog (iaf nu på sommaren):

L'oreal Paris True Match i färgen C1 Rose Ivory

Från hemsidan:
True Match är en foundation som matchar och harmonierar med hudens ton och struktur.

Det breda spektrat av färger i True Match familjen har tagits fram efter en fördjupad analys av kvinnors olika hudtoner och är så snarlika hudens naturliga nyans att de smälter samman med den och jämnar ut hudtonen.

En mikrofin, otroligt smidig konsistens

Tack vare de tre lätta oljorna kan du anpassa hur täckande du vill ha resultatet: make upen bearbetas efter önskemål för att uppnå en naturlig perfektion.

Ger perfekt täckning utan att kännas för tung på huden.

True Match döljer imperfektioner utan att bli för täckande: den mikrofina, otroligt lättflytande konsistensen anpassar sig perfekt efter huden."

 

Har enbart lagt foundation på ena sidan av ansiktet. Inget puder och ingen concealer.

 

Jag gillar denna foundationen! Mestadels pga. den är tillräckligt ljus för min blekvita hy men också för att den faktiskt funkar!
Mitt ansikte blir mattare av formulan och även om den inte täcker kanon så täcker den tillräckligt, och man kan arbeta upp hur täckande man vill ha den.

 

Det har nu gått flera timmar sedan jag la på foundationen och den har inte blivit kakig eller fnassig, utan har hållt sig på plats (fast jag har fixerat den med puder).

Det enda negativa är väl att foundationen kan lägga sig lite i rynkor och veck, men om man jobbar in den ordentligt och fixerar med puder så bör det inte vara några problem.

 

En av de bästa sakerna med True Match är att den kommer i en hygienisk pump-flaska så att man slipper kladda och peta med spatlar/penslar när man ska sminka sig. Jag brukar pumpa ut lite foundation och lägga det i handen och sen "dutta" med fingrarna. Det funkar ypperligt, även om det är mer hygieniskt att sminka på foundation med en ren foundationborste i syntethår.

 

Täckning:

4/5
Konsistens:

5/5
Hållbarhet:

4/5

Betyg:

4/5

 

Fixerat med puder och lagt på lite concealer:





 

Kommentarer:

1 Aimee:

skriven

Vda kul att du äntligen hittat en foundation!!:)

Kommentera här: