Testar/recenserar Fiberwig



Min åsikt/recension.
Japp det har varit en del snack om just denna mascaran: Imju's Fiberwig.
Den ger dig lösögonfranseffekt utan att du behöver ha lösfransar på dig!

Ja ungefär så blir det också.

Jag köpte denna mascaran i början av året (?) men tyvärr tappade jag bort den på bussen för några månader sen så jag har inga bilder på hur resultatet blir men jag ska beskriva det i alla fall.

Fiberwig är lite knepig till en början men när man fått lite koll på hur man ska applicera så går det lättare.
Inuti själva "mascarafärgen" så finns det små fibrer som gör dina fransar längre = lösfranseffekten.

På mina fransar funkade Fiberwig väldigt bra men man måste applicera flera lager för att få någon nämnbar effekt, men tyvärr ger inte denna mascaran någon som helt volym (i alla fall inte för mig). Jag har redan ganska långa fransar så det är volymen jag är ute efter vilket Fiberwig inte ger mig.

Dock rekommenderar jag Fiberwig, eftersom längd; ja det får man verkligen, och det bästa med Fiberwig är att den är busenkel och nästan lite rolig att ta bort!
Bara vanligt varmt vatten löser upp fiberfransarna och de lossnar lätt! Kanon för de dagar man bara har mascara på sig! Slippa massa rengöring är ett plus!

Jag ger i alla fall Imju's Fiberwig detta betyget:

3.5/5

Mer info se: Fiberwig's hemsida

Kommentera här: