Recension: Maybelline Falsies Mascara





Maybelline Falsies Mascara

Har hört & läst blandade recensioner om denna mascaran, så jag hade inga direkta förhoppningar om den innan jag testade den.
Borsten såg jävligt suspekt ut när jag provade den, se bilden, och det kändes väldigt konstigt att applicera, men så fort man fick in det 'rätta knycket' så var det lätt att applicera mascaran.
Formulan ser väldigt svart ut och det gillas alltid, men den kändes dock ganska tjock och det var lätt att få 'spindelbensfransar' om man inte applicerade noga (note to self: införskaffa fransseparerare).
När jag väl fått till fransarna så såg jag att, "oj vilken fin volym det blev," och längden är det inte heller fel på!
So far so good, så jag blev positivt överraskad!
Bestämde att ha på mascaran ett par timmar för att se hur den skulle sköta sig, och då fann jag till bestörtning att masaran hade börjat flagna lite och 'ramlat ner' under ögonen. BIG FAIL!
Jag blev riktigt besviken för det verkade så bra men jaja, så kan det gå.


Längd:



Volym:



Översikt:



Skulle jag köpa den?
Hmm, nej.

+ Volymen
+ Längden
+ Färgen

- Fara för spindelben
- Borsten
- Den håller sig inte på plats

Kommentera här: