MUS Cover All Mix concealer

En av mina absoluta favoritprodukter är Make Up Stores omtalade concealer Cover All Mix!
Fast om jag själv skulle få välja så hade jag velat ha en ännu ljusare variant eftersom jag är så fasligt blek i hyn.
Från Make Up Stores hemsida:

"En vanlig concealer döljer genom att täcka, Cover all Mix är fungerar som neutraliserare viket betyder att den dels döljer genom att täcker, men framför allt döljer genom de neutraliserande pigmenten.
Gul neutraliserar röda partier såsom ytliga blodkärl, blemmor etc.
Rosa neutraliserar blåa toner i ansiktet som t ex under ögonen.
Beige används för att ljusa upp de båda färgerna och som bas på t ex ögonlocken. Kan även användas som high lighter under exempelvis ögonbrynet."

Den ser ut såhär:


En sak som är väldigt viktig angående denna produkten är att ni absolut inte få pilla med fingrarna i den! Då börjar det frodas bakterier och det är stor risk att ni blir orena i hyn! Så big no-no för fingrarna!
Använd istället en spatel eller ett redskap för att gräva ut.
Själv använder jag mig av ett eyeliner-pannskaft och lägger på handen.

Cover All Mix kostar 265:- och är värt vartenda öre!

Eftersom jag är så ljus i hun så använder jag faktiskt den ljusaste färgen som foundation eftersom den är tillräckligt rosa och ljus för mig.
Allra helst jag hade velat ha den ännu ett snäpp ljusare!
Dock är jag på jakt efter en bra foundation men tills dess kör jag på Cover All Mix.

Kommentarer:

1 Ida:

skriven

denna produkt hålelr jag verkligen med om att den är värd varenda krona, super! Skulle som du sa också vilja ha den ljusare... för oss bleka

2 Schober:

skriven

Ida: Ja man tycker ju så. Färgerna är lite starka och den ljusa skulle kunna varit ljusare, men den funkar och den är absolut värd varje krona! Tack för kommentaren ;)

Kommentera här: