Sminkfrågor



1. Vilken foundation använder du?
Brukar oftast använda flytade foundation, men nu är min nuvarande foundation (L'Oreal) slut så ska spana efter nya varianter. Återkommer med information ang. vilken det blir.

2. Favoritconcealer?
Borde säga Make Up Stores 'Cover All Mix', men på senare tid så har jag börjat tappa tycktet för den. Den är lite för kakig och torr för mig, så funderar på att införskaffa MAC's 'Studio Finish'.

3. Vad har din hudton för undertoner?
Kalla undertoner, men det verkar skifta/vara en blandning.. Är så blek så svårt att hitta något som passar över huvud taget!

4. Din åsikt om lösögonfransar?
Jag gillar 'neutrala' lösfransar, dvs. sådana som förstärker ens egna fransar för mer effekt. Over-the-top-fransar är svårt att få till snyggt, men ibland kan det se riktigt häftigt ut!

5. Slänger du din mascara efter 3 månader?
Jag har nog aldrig slängt en mascara efter tre månader. De ryker när de börjar smula/torka eller lukta illa.

6. Vilken är din favoritmascara?
MaxFactor 2000 Calorie Mascara

7. Favoritapplikator?
Oj svår fråga, men en snedställd pensel (för framför allt bryn) är ett måste i min sminkväska!

8. Använder du någon primer?
Nope.

9. Favvoögonskugga?
Quero Pro - Snow

10. Favvoläppstift?
Viva La Diva - #58 Coral

11. Favvoläppglans?
-

12. Favvoblush?
Make Up Store - East

13. Vad tycker du om billigare ”drugstore”-makeup?
Det finns ett par riktiga guldkorn där ute, men bra & pigmenterade ögonskuggor är svårt att hitta. Foundations är också tricky att hitta, men det går absolut!

14. Har du någonsin funderat på att ta en/gå en sminkkurs?
Ja, och det tänker jag göra också så fort jag kan!

15. Vilket är det värsta sminkmisstaget tycker du?
För mycket av något så det ser kladdigt ut.

16. Föredrar du neutrala färger eller färgstarka nyanser?
Det är väldigt beroende på humör. På kvällen älskar jag att dra på med färg, men på dagen är det oftast snyggast med neutrala toner.

17. Nämn ett av dina favoritmärken när det gäller smink.
Make Up Store (so far)

Kommentera här: