Recension: MaxFactor Masterpiece Waterproof


Tyvärr har jag ingen bild på hur den såg ut mina fransar =/

Detta är nog den sämsta mascaran jag någonsin har provat!
Den verkade lovande när jag såg borsten, då borsten påminner starkt om borsten med MaxFactors Lash Extension Effect Mascara.. Dock märkte jag på en gång att det var den enda liknelsen.
Redan vid första lagret mascara började fransarna klumpa ihop sig och forma spindelben, och då mascaran är vattenfast så torkade den snabbt. Fransarna blev spretiga och det blev ingen volym över huvud taget!
Längden var i och för sig duglig, men då jag hellre vill ha volym än längd så blev jag väldigt besviken.

Hade mascaran på under dagen, och trots att den är vattenfast så fann jag, till min bestörtning, små svarta fransliknande 'smudgemarks' på ögonlocken efter ett antal timmar.
Stort minus i kanten!

När jag skulle duscha på kvällen så testade jag om den verkligen var så vattenfast som en vattenfast mascara ska vara.
Resultatet blev blandat.
MaxFactors Masterpiece Waterproof Mascara är vattenfast, men på alla dåliga sätt.
Fastän den är vattenfast så blev jag lite svart under ögonen när den kom i kontakt med vatten, men utöver det så höll den sig iofs mestadels kvar på fransarna även under rinnande vatten, och den är tålig, men att få bort den med Waterproof eyemakeup remover, var ett rent helvete!
Fick hålla på hur länge som helst för att försöka få bort färgen, och det slutade med att jag gav upp och lät det sista sitta kvar på fransarna i ren frustration!

Längd:



Volym:



Översikt:



Skulle jag köpa den?
Absolut inte!


+ Vattenfast - definitivt!
+ Helt okej längd

- Spindelben
- Omöjlig att få bort
- Färgar av sig på ögonlocken
- Spretig

Kommentera här: