UFO Wannabe

När jag känner mig oinspirerad och inte vet hur jag ska sminka mig så läser jag sminkbloggar för att luska fram lite inspiration, så härom dagen så var jag inne på Aimee's blogg and stumbled upon ett inlägg med titeln "UFO" där hon visar en ursnygg sminkning som jag blev helt kär i!



SE SJÄLVA HÄR!


Med den sminkningen i skallen så rotade jag igenom mitt smink för att försöka återskapa det vackra.
Tyvärr har jag inte exakt samma produkter som Aimee, och min kamera är miljoner gånger sämre än hennes, men hur det gick ser ni här nedan:




Dagsljus vs. badrumsljus

vs.

Hightech lighter Milkyway - Make Up Store
Microshadow Darling - Make Up Store
BlueGreen - Quero Pro Minerals
Snow - Quero Pro Minerals
Vanilla - IsaDora
Svart kajal - H&M
Mix & Match Eyebrow colour - Viva La Diva
2000 Calorie Dramatic Look Mascara - MaxFactor

Som ni märker så blir mina ögon brunare med dessa färgerna, så är ni brunögda (eller har ljusblå ögon) så borde ni resta en liknande sminkning!

Kommentarer:

1 Aimee:

skriven

vad fiint!!duktig du är!

och vilken ära!!!

vad coolt att du oxå har "Darling" skuggan:D

älskar den!



supersnyggt till dina gröna ögon!!

2 Vanessa:

skriven

Hon är verkligen en inspirations källa :D

Kommentera här: